Zapisz się na nasz
NEWSLETTER

ruenpl
AQAP-piktogram

System zarządzania jakością.

Opis systemu

System zarządzania jakością

Norma ISO 9001 jest międzynarodowym standardem, który poświęcony jest systemowi zarządzania jakością, opracowanym przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną ISO (International Organization for Standarization) z siedzibą w Brnie (Szwajcaria), działającą od 1945 r.

System zarządzania jakością według normy ISO 9001 jest narzędziem umożliwiającym każdemu przedsiębiorstwu podnoszenie poziomu jakości wytwarzanych wyrobów czy też świadczonych usług, poprzez ciągłe doskonalenie metod i sposobów działania. Norma ta odnosi się do procesów tworzących i nadzorujących produkty i usługi dostarczane Klientowi przez organizację.

Wymagania normy mają na celu określenie przez organizację zasad stałego nadzoru nad działaniami, służącymi wykazaniu zdolności do ciągłego dostarczania wyrobu lub usługi spełniających wymagania klienta oraz wymagań mających zastosowanie przepisów prawnych i innych.

Stosowanie wymagań normy ISO 9001 stanowi solidny fundament na drodze do wdrożenia filozofii zarządzania przez jakość TQM ‒ Total Quality Management.

Korzyści z certyfikacji

Najczęściej wymieniane przez organizacje korzyści wynikające z wdrożenia i certyfikacji ISO 9001 to:

  • usprawnienie zarządzania i stabilność zidentyfikowanych procesów,
  • usprawnienie komunikacji w organizacji,
  • jasnego podziału obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień w przedsiębiorstwie,
  • zwiększenie efektywność działania organizacji,
  • lepsze wykorzystanie potencjału kadry i pracowników,
  • Spełnienie jednego z wymagań wielu specyfikacji przetargowych,
  • Zwiększenie konkurencyjności organizacji na rynku krajowym i rynkach zagranicznych.

Przebieg Procesu Certyfikacji

schemat procesu certyfikacji systemów zarządzania PCBC

Dokumenty do pobrania

  • Wniosek o wycenę kosztów certyfikacji

  • Wniosek o przepisanie certyfikatu

  • Załącznik nr 4

  • Załącznik nr 5

  • Umowa

  • Zasady certyfikacji systemów zarządzania

  • Zasady posługiwania się znakami

  • SKONTAKTUJ SIĘ

    Zespół ds. Sprzedaży

  • Anna Kłaput

    Kierownik Zespołu ds. Sprzedaży

    + 48 22 46 45 430
    669 454 546
    aklaput@pcbc.gov.pl
  • Danuta Muszyńska

    Menadżer ds. rozwoju rynku

    + 48 22 46 45 437
    669 474 742
    dmuszynska@pcbc.gov.pl
  • Tomasz Kochański

    Menadżer ds. rozwoju rynku

    606 459 912
    tkochanski@pcbc.gov.pl
  • Magdalena Mach

    Młodszy specjalista ds. sprzedaży

    + 48 22 46 45 436
    665 331 334
    mmach@pcbc.gov.pl
  • POWIĄZANE PRODUKTY

    Szkolenie PC125 - System zarządzania jakością według normy PN-EN ISO 9001:2015-10

    Szkolenie pozwalające zrozumieć i usystematyzować wiedzę w zakresie wymagań znowelizowanej normy PN-EN ISO 9001:2015-10

    Szkolenie PC140 – Praktyczne aspekty dostosowania systemu zarządzania jakością do wymagań normy PN-EN ISO 9001:2015-10

    Szkolenie warsztatowe, ukierunkowane na praktyczne zrozumienie wymagań znowelizowanej normy PN-EN ISO 9001:2015-10. Na szkoleniu przekazywane są informacje o sposobie wprowadzania zmian do systemu zarządzania jakością z wykorzystaniem dobrych praktyk i skutecznych narzędzi.

    Szkolenie PC129 - Analiza ryzyka wg wymagań normy PN-EN ISO 9001:2015-10

    Kompleksowe dwudniowe szkolenie dotyczące metod identyfikacji i analizy ryzyka w systemach zarządzania jakością.

    Powrót