Czym jest System Zarządzania Jakością ISO 9001
System zarządzania jakością
Norma ISO 9001 jest międzynarodowym standardem, który poświęcony jest systemowi zarządzania jakością, opracowanym przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną ISO (International Organization for Standarization) z siedzibą w Brnie (Szwajcaria), działającą od 1945 r.
System zarządzania jakością według normy ISO 9001 jest narzędziem umożliwiającym każdemu przedsiębiorstwu podnoszenie poziomu jakości wytwarzanych wyrobów czy też świadczonych usług, poprzez ciągłe doskonalenie metod i sposobów działania. Norma ta odnosi się do procesów tworzących i nadzorujących produkty i usługi dostarczane Klientowi przez organizację.
Wymagania normy mają na celu określenie przez organizację zasad stałego nadzoru nad działaniami, służącymi wykazaniu zdolności do ciągłego dostarczania wyrobu lub usługi spełniających wymagania klienta oraz wymagań mających zastosowanie przepisów prawnych i innych.
Stosowanie wymagań normy ISO 9001 stanowi solidny fundament na drodze do wdrożenia filozofii zarządzania przez jakość TQM ‒ Total Quality Management.